2 Ocak 2015 Cuma

Yaşam Şifresi (Source Code) - 2011

Bilim kurgu alanında izlediğim başarılı filmlerden biriydi. Bilim kurgu filmlerinde geçen kavramlar ve kuantum fiziği konusunda daha fazla bilgisi olan insanların filmi daha çok seveceklerini düşünüyorum ancak benim filmin sonunda pek çok sorum oluştu (henüz cevaplardan tatmin olamadım). Yine de oldukça akıcı ve merak uyandırıcı bir film olduğunu kabul etmek gerek. Film bir sabah hızlı trende ve başkanının vücudunda uyanan Yüzbaşı Colter Stevens (Jake Gyllenhaal)'in bu duruma anlam vermeye çalışmasıyla başlar. Bu süreçte (8 dk sonra) trende büyük bir patlama yaşanır ve herkes ölür. Bu patlamadan sonra uzay mekiğine benzer bir kapsülün içinde ve kendi vücudunda uyanan Colter bir süre sonra hükümetin "Source Code" adını verdiği bir proje gereğince trene gönderildiğini ve asıl amacının patlamaya neyin sebep olduğunu bularak sonraki patlamaları engellemek olduğunu anlar. Colter tekrar tekrar trene bu 8 dakikayı yaşamak için gönderilir ve amacını gerçekleştirmek için zamanla yarışmak zorunda kaldığı bir mücadeleye girer. "Source Code" projesine göre, kişiler öldükten sonra hayatlarının son 8 dakikası bir şekilde silinmemektedir, Source Code projesi ile bu 8 dakikaya (paralel evrende devam eden bir 8 dakika) gidilerek olayın çözümlenmesi amançlanmaktadır. Ancak bir yanlış anlaşılma olmasın, geçmişe gidilemediği için gerçekleşmiş olay (patlama) engellenemeyecektir. Umarım anlaşılır olmuştur.

Filmin yönetmeni "Moon" filmi ile tanınan Duncan Jones ve oyuncuları Jake Gyllenhaal, Michelle Monaghan (Christina) ve Vera Farmiga. Bilim kurgu filmlerden hoşlanan kişilere filmi izlemelerini tasviye ediyorum. Ayrıca filmin sonu hakkında mantıklı bir yorum yapabilirlerse memnun olurum :). İyi seyirler!

"Sizi bilmem ama türün başarılı örneklerinin mumla arandığı günlerde bilim-kurgu hayranlarının Duncan Jones gibi bir isme ihtiyacı var. 2001 göndermeleriyle dolu gayet etkileyici bir klonlama fabl olan ilk filmi Moon'dan sonra "David Bowie'nin oğlu" kimliğini üzerinden atmayı başarıp sinemanın en yaratıcı genç isimlerinden biri olarak kendinden bahsettiren Jones, Yaşam Şifresi gibi klasik bir bilim-kurgu senaryosu için gayet yerinde bir seçim." http://www.beyazperde.com/filmler/film-175053/elestiriler-beyazperde/

Colter : Yaşayacak bir dakikadan az bir zamanın olduğunu bilseydin, ne yapardın Christina?
Christina : O anların tadını çıkarırdım.
Colter : Ben seni tekrar öperdim.
Christina : Tekrar mı?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder